Min bilder
Namn:
Plats: Gefle, Gefleburgh, Sweden

onsdag, februari 01, 2006

Njuren

Det är svårt att säga om detta borde sorteras under njur- eller kukrubrik, men jag väljer njuren till slut, även om det knappast är den som till slut får betala priset. Vid njurtransplantation måste man äta en hel del medicin för att undvika rejektion. Att njuren stöts bort med andra ord. Med dessa mediciner följer en hel del biverkningar. De mest intressanta sådana ur ett konstnärligt och navelbeskådande perspektiv är de neurologiska. Jag tänker här redovisa dessa, både för det allmänna intresset och för att övertyga mig själv om att skriva här istället för på nån tenta eller PM. Och att detta egentligen är en biverkning av läkemedel, inte av medfödd lathet. Nåväl, här kommer några av mina favoritbiverkningar:

Huvudvärk, sömnlöshet, yrsel, depression, förvirring, kramp, agitation, nervositet, onormala drömmar och tankar, ångest, psykos, emotionell labilitet, hallucinationer, koordinationssvårigheter, sensoriska störningar, krampanfall, konfusion, hypertension, yrsel, sömnighet, minskad kontaktbarhet, insomnia, talsvårigheter, minnesförlust och koma.

Detta förklarar allt. Sena, irrationella sms till upptagna men fantasiska kvinnor, tron att ett jobb väntar efter min examen i kommunikation, dåliga tentaresultat på olidligt tråkiga kurser, den extra timme man spenderar på att snooza då och då, och min blogg.

1 Comments:

Blogger Jim Frisk said...

"Koma", hehe... Känns som att de nästa kunde skippa den punkten på listan. Ingen vill veta innan och alla märker efter, typ.

Kul att se att du håller bloggångan uppe i alla fall. I'm off. Cheers!

14:49  

Skicka en kommentar

<< Home