Min bilder
Namn:
Plats: Gefle, Gefleburgh, Sweden

söndag, februari 12, 2006

Kuken

Funderar på att börja träna. Eller åtminstone skriva ett inlägg om det på min blogg.

[voice-over] Jag är patetisk, en tönt, en förlorare. Jag orkar inte, jag är värdelös, jag är… Vad gör jag här? Vad i helvete gör jag här? Jävlar. Det är min svaghet, min totala avsaknad av initiativ som tagit mig hit.

Jag har genomgått en njurtransplantation, allt annat borde bli lättare nu. Jag borde ta mitt nya och förbättrade blodvärde och betala Friskis och Svettis åttahundraspänn, inte dra på det. Tenta upp mina missade tentor, köpa ett par Cheap Monaday-jeans och klippa mig. Efter OS.

[voice-over] Har jag en originell tanke i mitt huvud? Mitt allt mer tunnhåriga huvud. Kanske hade mitt hår inte ramlat av om jag bara vore lyckligare. Jag måste göra det bästa av situationen. Idag är första dagen av resten av mitt liv. Herregud, jag är en levande kliché. Jag borde verkligen gå till doktorn och kolla njuren igen. Det är säkert nått fel. Jag vore nog lyckligare om jag bara gjorde nått. Allt jag gör är att sitta på mitt feta arsle. Om bara min röv inte var så fet så vore jag säkert lycklige. Jag borde börja träna. Det är ju nu det ska börja. Kanske bli kär. Skaffa flickvän. Plugga bättre, bevisa att jag kan. Lära mig ett nytt språk eller börja spela ett instrument kanske. Jag borde klippa mig. Sluta att försöka lura mig själv och alla andra att jag inte har påbörjad munkfrisyr där uppe. Bara acceptera det. Vara självsäker. Är det inte det tjejer bli attraherade av?

Var var jag någonstans, jo, att ha njurproblem gör på vissa sätt livet enklare. Fler valmöjligheter gör ju livet en aning mer komplicerat också. Det enda mål man har är ju att bli frisk istället för allt det jag suktar efter nu som jobb, tjej och en iPod Nano. Bloggandet om Jeppe blir så att säga svårare att avsluta nu när jag är frisk.

[voice-over] Jag vet hur skulle avsluta min blogg. Jeppe slutar blogga och går ut mot sin blivande flickvän och nya liv och tänker att han vet hur han ska avsluta sitt blogginlägg. Nej, nu är det voice-over igen, det hade Jim gillat, hur kan jag annars uttrycka mina tankar? Äh, vem bryr sig om Jim. Det känns rätt det här. Slutgiltigt. Så: Jeppe börjar gå bort mot träningslokalen för första gången fylld med hopp. Det här gillar jag. Det här är bra.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag kan köpa ett par cheap monday-jeans till dig när jag kommer om en vecka om du vill. så får du en anledning att skumpa iväg till Friskis och Svettis.

13:44  

Skicka en kommentar

<< Home