Min bilder
Namn:
Plats: Gefle, Gefleburgh, Sweden

onsdag, oktober 18, 2006

Njuren

Barnflickan avslöjar stod det på aftonbladet idag.
Man blir lite glad när det går att återanvända Knutbylöp, även om det nu råkar gälla Rosenbad. Det ska dessutom sägas att det verkar ha funnits en hel del empirisk forskning bakom förslaget med pigskatt, det ska dom ha beröm för, borgarsvinen.
Då är det värre med studentekonomin.
Jag räknade ut att jag lagt tretton papp på mediciner denna vecka, och jag tjänar ju bara hälften av det i månaden. Nu blir det kanske inte riktigt denna prislapp varje vecka men utan högkostnadsskyddet hade jag förstås varit rökt. Nu går det runt. Precis.
Det fanns dock ljus i tunneln. De borgerliga partierna lovade i valrörelsen mig och alla andra studenter att det skulle komma mer pengar nu.
Det är viktigt med studentekonomi sa de, och alla har inte möjlighet att arbeta eller ha en barnflicka eller en filippinsk städerska inlås i källaren. Men SFS ser inga förbättringar för studenterna i budgeten trots allt. Om man inte räknar möjligheten att få diska åt Filippa Reinfeldt för att överleva med sin fil. kand. förstås. För det ska ju löna sig att arbeta.
- Jag var ung och behövde pengarna, försvarar sig barnflickan. (jag älskar aftonbladet)
Nu väntar vi bara spänt på vad Kristi Brud ska tycka.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

*pussa

11:35  

Skicka en kommentar

<< Home