Min bilder
Namn:
Plats: Gefle, Gefleburgh, Sweden

tisdag, november 14, 2006

Kuken

Att jag är snygg har jag för länge sedan slutat att intala mig själv. När jag står framför spegeln på mornarna är det snarare för att dölja skavanker än för att försöka vara sexig som jag rättar till mitt hår. En tunnhårig och lite korpulent 27-åring med njurbesvär med, i allra bästa fall, karaktär. Jag är helt enkelt inte sexig.

Eller är jag det? När man studerar Aftonbladets lista över Sveriges hundra sexigaste män förstår man genast att det inte är mycket som skiljer oss från dem. En pretentiös ungdomsroman om hur ångestfullt det var att växa upp på västgötaslätten. En känd eller talangfull far. Man kan nog säga att om man inte är i princip spetälsk räcker det nog med att synas på tv. Jag menar när den manliga delen av idoljuryn kommer in på listan undrar man ju.

Jag har spekulerat över vilken plats jag skulle kommit på om jag var, låt säga, en relativt färsk dokusåpaprodukt med en offentligt känd mamma och som knullat i direktsändning. Då hade jag nog varit på plats 28, mitt mellan Dennis Lyxzén och Daniel Westling.