Min bilder
Namn:
Plats: Gefle, Gefleburgh, Sweden

tisdag, februari 28, 2006

Kuken

Kvinnor är orena varelser sa min samordnare och log, men jag ska inte börja där än.
När man äter immunosuppressivamediciner försvagas kroppens skydd mot sjukdomar och infektioner. Man äter dessa efter att man som i mitt fall fått en njure för att kroppen inte ska upptäcka det nya organet man opererat in och stöta bort det. Du som följt inläggen ett tag känner säkert igen detta då biverkningarna av dessa medel verkar vara ett av mina favoritämnen att raljera över. Det finns nämligen rent praktiska saker man kan göra för att vara på den säkra sidan. Man ska försöka att undvika bakteriehärdar som till exempel julhandeln, brynäs hemmamatcher och folk med småbarn, inte nått som smärtar direkt, snarare tvärtom. Men, för det finns ett sånt.
Kvinnor är orena varelser sa min samordnare och log. Män också fortsatte han.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

på fredag har jag en gettogether. folk ska komma hit och umgås. jag kan inte minnas att jag haft fler än 4 personer på besök i min lägenhet - någonsin - och det var när familjen var här. det är lite nervöst. hoppas någon kommer. jag har en ny brödrost och kan bjuda på rostade mackor om någon blir hungrig.

jag hoppas du får kramas och hångla med tjejer. det gör ju gott för själen och borde inte förbjudas.

jag undrar lite över hur dina donatorer/föräldrar mår/har mått efter operationerna.

09:21  
Blogger Jim Frisk said...

Som en fantomordvits från Nyduschad , en god vän till mig och Jeppe, frågar jag om du inte menar att du ska ha en "ghetto gathering"?

Jeppe, jag undrar om sjukhuspersonalen har någon aning om hur många nyopererade som faktiskt håller sig ifrån sex för att undvika livsfarliga infektioner?

09:58  

Skicka en kommentar

<< Home