Min bilder
Namn:
Plats: Gefle, Gefleburgh, Sweden

måndag, juni 26, 2006

Hjärnan

Jag missade stora delar av min skolgång detta år. Dialys, transplantation, lathet, och nu till slut för att det verkar som att det finns annat, mer meningsfullt, att sysselsätta sig med. Tänker på en dikt av Bob Hansson där han ringer till jobbet och säger att han inte kommer till in idag, han känner sig allt för frisk, men han kommer in igen när han känner sig sämre. Man kan ju liksom passa på att leva igen, tänker jag. Äta chips, dricka folkisar, mjukhångla eller lägga sig ner över
skrivbordet och be chefen massera ens innanlår. Ja, det sista var visserligen Bob igen men ni förstår säkert. Jag menar det är sommar nu, min njure fungerar perfekt och framför mig på skärmen blinkar en påbörjad uppsats jag borde jobba på. Var det här anledningen liksom och jag vill ringa upp framgången säga, nu har jag inte tid med dig längre. Men jag fortsätter skriva.

Jag har i alla fall hälsan.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

som folk tjatar om den där bob hansson.

17:05  
Blogger Jeppe said...

han är för den som gillar ideen med poesi, men mest vill ha kärlek

18:41  
Anonymous Anonym said...

Var har Bob tagit vägen egentligen? Turnerar han fortfarande runt på högskolor och invigningar med sin kärleksnostalgi? Markus Birro-style, liksom.

08:27  
Blogger Jeppe said...

ser så ut på - var är bob - på sidan, även om han verkar ha sommarlov just nu. Dessutom en hel del gymnasieskolor, han behövs där också.

14:07  
Anonymous Anonym said...

När vi ändå är inne på vad folk gör i sommar. Har du hört något från Johnny från Bomhus? Har han skaffat något sommarjobb eller knatar han runt där ute och blir trakasserad av kidsen?

11:54  
Blogger Jeppe said...

han sitter inne, han har setts dra omkring som en osalig ande men är kvar på bomhus...

00:05  

Skicka en kommentar

<< Home